Tomorrow, tomorrow.....



Åh va jag längtar till den här tiden imorrn, när vinflaskan öppnats och hämningarna börjar släppa. Jag behöver en utekväll med tjejerna. Gå in i dimman och stanna där hela kvällen, med massa skratt, dans och folk.

Jag längtar inte till 11-20.15 passet imorrn, inte till tröttheten som kommer vid 7-tiden och får mej att undra om utgång verkligen är en sådan bra idé. Jag längtar inte heller till stressen när sista personen gått ur affären och man ska göra klart det sista innan man kan åka hem och duscha, fräscha upp make-upen och håret innan man får öppna flaskan och ta det där första glaset vin. Med risk för att bli överförfriskad kommer jag dessutom inte våga slappna av, utifall man skulle råka bli trött, och kommer därmed att dricka lite för fort och lite för mycket. Men det gör ingenting.

För jag längtar fortfarande till den här tiden imorrn. När vinflaskan öppnats och hämningarna börjar släppa.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0