Vem klär du dej för?

Jag såg en fråga på någons blogg som löd; Vem klär du dej för, killar eller tjejer? (som tjej alltså). Då började jag tänka. Det första självklara svaret är ju att jag klär mej för min egen skull. Men det är nog inte helt sant. Jag vill ju att folk ska tycka att jag är snygg, eller klär mej snyggt iaf.

Ju äldre jag blivit desto mer för min egen skull är det, men samtidigt har jag blivit mer modemedveten. Det där säjer emot sej själv men oim jag säjer såhär: jag kanske är lika , eller t.o.m mer, medveten om va jag har på mej, men jag har på mej saker jag tycker är snyggt utan att tänka lika mycket på vad andra tycker.  

Det är också skillnad på vart man är, i skolan, på stan eller på krogen. När man ska på krogen kanske man klär sej lite mer för killar. Det är roligt att känna sej snygg och sexig när man är ute. Även om man har pojkvän är dey roligt att få lite uppskattning från andra killar också, känna att man är "still in the game". Sen är det skönt att inte har så mycket kläder på sej ute eftersom det alltid är så varmt på dansgolven.

Jag är iaf ingen som förändrat stil ganska totalt bara för att jag skaffat mej pojkvän. Jag är fortfarande fåfäng, sminkar mej fortfarande även om jag bara ska ner på och handla mjölk. Det gör jag för min skull, för att jag gillar att känna mej fin. Sen vill jag såklart också att min pojkvän ska kunna tycka att han har en fin flickvän. Jag kommer aldrig bli en sambo-sunkis, jag skulle inte må bra så.

Jag vet inte riktigt vad jag drar för slutsats av allt detta, men jag vet att jag tycker att alla ska klä sej som dom trivs¨. (Med det har jag inte sagt att jag också gillar att kolla på folk och kommentera deras kläder och stilar med mina kompisar så lite dubbelmoral har man ju. Men det tycker jag att man får ha så länge man inte sårar någon p.g.a det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0