Friday I'm in love

För imorrn (fredag) träffar jag Jocke igen. Och nu behöver han aldrig mer åka till Boden. Hela dagen ska vi mysa och rå om varandra.

Igår gjorde jag som sagt mandelbiscotti, och dom blev lika bra som förra året. Mamma och pappa tycker väldigt mycket om dem och det är ju alltid roligt att göra någon glad.

Tänkte baka lite annat idag men upptäckte att jag glömt köpa en ingrediens. Och tur var väl det, då jag senare upptäckte att det var fel i receptet. Det stod att man skulle ha 1,25 dl vaniljsocker. Det brukar man annars bara ha någon tesked av för smaksättning. Så nyss gick jag in och kollade på en annan sida och mycket riktigt: 1 tesked var allt man behövde.

Så den bakningen får bli en annan dag.

På lördag blir det tacos hos Marcela med några tjejer. Och Kristin: Du ska med! Du har inget val, bara så du vet.

Nu ska jag koka lite te och krya upp i soffan.

Älskar dej bubben<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0