Stockholm

Så, på lördagen bar det av mot huvudstaden. Kom fram till Centralen vid halv fyra. Väntade. Och väntade. Efter ca 45 minuter började jag undra när de skulle komma. Va lite irriterad, mest för att själva väntan är så tråkig. Klockan fem dök de upp, Fanny, hennes mamma och Peter. Så fort hon sa att de va där var irritationen som bortblåst och allt kändes kanon.

Det hör ju faktiskt till att Fanny flyttade under denna dag, och att de hämtade grejjor från bland annat Norrtälje som skulle till hennes nya place på Djursholm.

Vi åkte och handlade, hämtade Malin och gjorde oss sedan lite hemmastadda bland alla kartonger. Vi började laga mat innan vi insåg att inga bestick eller tallrikar eller något var uppackat. Fanny letade, men hittade inget mer än 3 skålar, några skedar, knivar och en (helt sned) gaffel. Men det gick bra ändå, för med trevligt sällskap kommer man långt.

Sedan skulle jag och Fanny göra oss i ordning och ge oss ut i Stockholmsnatten. Kom iväg vid halv tolv och mötte upp Alexis och Jamila på plattan. (Malin kunde tyvärr inte följa med, även om vi tjatade på henne) Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå, men hamnade på ett helt okej ställe. Alla va på bra humör och vi drack och dansade till tre-tiden då vi gick till stället brevid och beställde en vattenpipa och satt på trottoaren och myste.

En sväng på McDonalds efter vi vinkat av Alexis oxh Jamila, och sedan bar det av hemåt. Halv fem stapplade vi in genom dörren och somnade ganska direkt båda två.

En väldigt trevlig kväll och jag är så glad att jag pallrade mej ner. Det måste vi göra igen. Snart.

Köpte för övrigt snyggaste skorna ever på Zara, som jag suktat efter sedan Sundsvall i höstas. Även en snygg kofta, lite boyfriend-style, fick följa med hem.

Att jag dessutom fick träffa Jocke på fredagen och kunde slå ihop allt på en helg och inte behövde göra endera nåndera, gjorde detta till Den Bästa Helgen på mycket länge. Tack alla inblandade! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0