Walking in a winter wonderland

Det enda som fattas ute nu är snön, för att dagen ska vara en sån där perfekt och otroligt vakcer vinterdag. Inte för att jag saknar snö, ju senare den kommer desto bättre.

Igår blev det lite tvättning och sedan en timmes promenad. Jätteskönt. Det är nog väldigt bra för mej att passa på att va ute åtminstone litegrann varje dag medan det fortfarande är ljust. Även om det är tråkigt att gå själv så har jag nog börjat tycka om det igen. Bättre än att bara sitta inne och gräma sej över att jag inte hittar nåt att göra.

Har iaf bokat biljett till Stockholm på lördag nu. Ser fram emot det så mycket. Träffa Fanny, komma bort lite. Träffa lite nytt folk förhoppningsvis.

Badrumsarbetet går framåt, och igår sa dom att det kanske är klart i slutet av nästa vecka. Hoppas. Såklart är det lite krångel, då själva handfatet var restat och inte kommer förrän i december, men tydligen skulle de sätta in ett annat så länge så vi ändå kan använda badrummet.

Imorrn kommer Jocke hem också. Skönt att vi hinner ses en dag den här helgen iaf, annars hade det blivit lite tungt att inte träffas på 4 veckor. 

Ska jag vara ärlig börjar jag bli lite orolig över va som händer sen. Klart jag är glad att han kommer hem, men han vill inte jobba här, utan helst på traktamente så han är borta på veckorna. Blir jag kvar här hemma vet jag ärligt inte om jag klarar det. Fast det sitter väl kanske mer i att jag måste skaffa nåt att göra. Vill ju bort härifrån, har alltid velat det, så jag hoppas jag får en chans till. Nu vet jag att jag måste ta den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0