Hårtrubbel

Idag hände en rolig sak. Eller inte så rolig för mej, men antagligen för de jag berättar det för. Tänkte nämligen göra nåt åt håret i morse för att slippa tvätta det. "Ja, jag lockar det lite". Men ville inte ha så mycket lockar så jag kom på att i nian brukade jag alltid locka håret med mammas gamla lockis istället för min.

Sagt och gjort. Jag börjar med att dela upp överhåret i några slingor. Funderar på om jag ska börja med underhåret istället men nej "det blir nog bättre såhär". Tar en av slingorna och börjar rulla upp den på borsten. Precis uppe mot huvudet märker jag att det har smugit sej in lite annat hår också och tänkte ta bort det. 

Vänder borsten åt fel håll (eftersom jag kollar i spegeln och alltid har lite svårt att koordinera mina rörelser åt rätt håll då) och trasslar in alltihopa. Borsten sitter fast! Får lite småpanik och ropar på mamma (tur att hon va hemma). Efter ungefär en halvtimme lyckas hon få loss den med hjälp av lite fix och trix, slit och klippning.

Som tur är syns det faktiskt ingenting. Trodde att jag skulle bli tvungen att klippa bort den. Det hade inneburit att Carro fått en helt ny frisyr med tanke på att jag inte skulle kunna gå omkring med en kortklippt tofs mitt på huvudet (alltså hade det isf varit bättre om jag tagit underhåret för det hade inte märkts lika väl om en bit försvunnit därifrån) . Det kanske hade varit lite mer spännande, men jag är mycket glad och lättad över att det hela till slut gick bra.

Mycket babbel kanske, men det får ni hålla tillgodo med. Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0