Kakor

By the way, jag skulle ju göra en update om kakorna. De blev mycket goda, men det krävdes lite stök (och mer smör) för att hålla ihop dem. Annars va de enkla att göra. Här kommer receptet:

250 g smör (fast det behövs mer, jag tog då flytande margarin)
2 dl socker
2 dl vetemjöl
8 dl müsli eller havregryn
1,5 dl russin
2 tsk bikarbonat

1. Sätt ugnen på 150 grader.

2. Lägg alla ingredienser i en bunke och blanda med en trägaffel.

3. Rulla degen till små kulor, stora som enkronor. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper och platta till dem.

4. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter.


Dessutom gjorde jag igår något som hette jordnötskraft, men de kan lika gärna kallas snickerskaka. De blev också supergoda. I receptet gjorde de dem stora som bars, men jag skar dom i mindre bitar så man kan ta en till kaffet eller hur man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0