Valentine's day

Alla hjärtans dag.

En underbar dag att fira sin kärlek, eller en jobbig påminnelse för de som inte har någon? En fin idé eller bara ett kommersiellt jippo?

Jag vet inte riktigt va jag tycker om den här dagen. Självklart är det mysigt, och det ger en bra anledning att ägna sej åt varandra. Men samtidigt känns det som om den är till för att affärerna ska få sälja. Egentligen ska man väl inte behöva en dag för att fira sin kärlek, det borde man göra ändå. Och bra mycket oftare än en dag per år.

När man gick i skolan var det alltid ett väldans halabaloo över detta. Man skulle göra kort och dikter och gud vet vad. Det är ju ett fint koncept, men de som inte får några kort då? Nä, det är svårt att veta hur man ska göra med det där, vad som är rättvist och så. 

Jag hade iaf en otroligt mysig helg med min älskling. Vi lagade mat tillsammans, jag fick en jättefin blomma, och sedan spelade vi spel hela kvällen medan vi hade melodifestivalen på i bakgrunden. Perfekt. Han är bäst min Jocke. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0