All grown up

Jag kan inte fatta att jag och mina vänner fyller 20 i år. Det är knäppt. Ingen tonåring längre. Vuxen? Nja, fortfarande på väg. Det är när man kommer upp i den här åldern som man märker hur olika ens liv ter sig. Jag menar, se bara på de som redan fått barn eller ska ha. Det är så långt ifrån den punkt i livet där jag befinner mig. Har inte en tanke på att få barn och familj nu, jag har ju inte gjort någonting än.

Med det här säjer jag inte att det är fel att få barn tidigt, jag menar bara att det är nu man verkligen ser skillnad på hur folk lever. Känner du att det är rätt för dej så är det bra. Känner du att börja plugga är rätt väg för dej, då ska du ta den. Själv har jag inte ens kommit så långt ännu. Jag kommer att plugga vidare, men vad och när det är fortfarande ovisst.

Jag är så avundsjuk på de som vet va de vill göra i livet. Vad de vill bli, hur de ska komma dit. Jag önskar att jag hade något jag brann för, en passion som gjorde att jag kände det som om jag klarar allt bara jag får göra "det". Hoppas det inte dröjer länge innan jag kommer på det.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag satt och tänkte tillbaka på när vi gick i mellanstadiet nyss, och jag håller med, det är helt knäppt att vi fyller 20.

Jag tror att det har blivit något fel i systemet, vi är nog 18 ett tag till. Det är ju asläskigt att fylla 20.

2009-01-16 @ 23:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0