Sick and tired




Ja då va det vinter igen då. Bara gator, sol och fågelkvitter förra veckan byttes drastiskt mot 15 minus och mer snö. Skit också.

Fast ska man va ärlig så är det ju likadant varje år. Så fort vårtecknen börjar komma, slänger man av sej kläderna och börjar prata om sommar. Sedan kommer det ett bakslag som detta. Varenda år. Men lika besviken blir man varje gång. Och nu vill jag verkligen att allt det här försvinner och det kommer lite värme och sol.

Är ganska sur på arbetsförmedlingen idag. Hade en fråga om man kan va ledig någon vardag eftersom jag nu jobbar helg. Svaret blev att dom inte visste men dom trodde att om man gjorde ett program på heltid så var det det som gällde och "sen är det upp till dej om du vill tjäna extra pengar på helgen". Vadå "extra pengar"? Det är ju dom enda pengarna jag tjänar, och man tycker ju att dom hellre ska uppmuntra till att jobba på riktigt.
Usch, det bara kryper i mej, så arg blir jag. Tur att det inte var min handledare för då vet jag inte va jag hade gjort. Men att bli bemött på det där viset, det ska ingen behöva bli. En rejäl känga åt kvinnan som sa det där.

Kommentarer
Postat av: Thuresson

Arbetsförmedlingen är bra på att vara besvärliga och att irritera oss. Suck. Hoppas att du får någon rätsida på allt !

2009-03-27 @ 09:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0