Framtiden


Jag ska bli lite mer allmänbildad. Det känns som om jag blir dummare och dummare för varje dag. Eller varje helg. Vem vet, det säjs ju att alkohol dödar hjärnceller. Har iaf tänkt ta itu med detta och ha lite hjärngympa varje dag. Läsa om intressanta saker. Lösa korsord eller sudoku. Kolla på dokumentärer. You name it. Får väl se hur bra det går.

Måste även börja kika lite på utbildningar. Även om det inte blir att söka till nästa höst, så är det ju bra att va lite förberedd. Men det är inte lätt att hitta i utbildningsdjungeln. Finns så många arbeten man inte ens vet om. Det är mycket man ska tänka på. Det ska va intressant så man orkar plugga och sedan vill jobba med samma sak, det ska gärna vara lite omväxlande, finnas utvecklingsmöjligheter, och självklart vill man att det ska finnas jobb när man är färdigutbildad. Som sagt, det är inte lätt. Jag avundas de som vet vad de vill göra i livet för själv har jag ingen aning. Framtiden är bara ett enda svart hål. Jag hoppas på att få en uppenbarelse, att jag en dag bara vet. Jag hoppas.

Kommentarer
Postat av: Tove-Li

Åh jag vet hur det känns, tycker att det är jobbigt nu för jag vet inte alls heller. Hur ska det gå liksom men jag tröstar mig med att jag vet att vissa inte börjar plugga förrän vid typ 24 eller 25. Vi får försöka klura ut någon plan? :)

2009-10-28 @ 11:23:54
URL: http://tovvan.blogg.se/
Postat av: Carro

Skönt att det finns fler. Ja det måste vi göra. Får starta en klubb eller nåt sånt, så kan vi ha möten och klura på det här haha.

2009-10-28 @ 19:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0