No more candy




Nu är det slut med godisätandet. Det måste åtminstone minska rejält. Tyvärr vet jag hur svårt jag har att låta bli att äta. Överhuvudtaget. Allt. Jag tycker om att äta. Mat, frukt, godis. Tror jag gillar att stoppa saker i munnen. (ja, jag hör själv hur det låter så tolka det hur ni vill) Det är nästan så att jag funderar på att börja röka för att sluta äta godis. Fast bara nästan.

Börja träna skulle jag också behöva. En promenad om dagen ska det bli. Och lite andra övningar hemma. Måste sysselsätta mej.

Jag är riktigt stolt över mej och Kristin som igår trotsade vädret och gick en liten runda runt köpingen i regn och blåst. Nog för att det blev en godisbit efteråt, men från och med idag är det slut med det. Godis på helgerna. Punkt.

Jag ska börja ta hand om mej själv lite bättre. Köpa ansiktsmasker, hårinpackningar, bodylotion som luktar gott. Nya duktiga "må bra"-Carro. På vissa fronter.

Håll tummarna för att det ska hålla i mer än en vecka. Om ens det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0