Utbildningar


Hemma i Ljusdal. Igen. Är ledig idag men måste faktiskt plugga lite. Va på kurs i Stockholm i måndags och på Orbaden i tisdags. På måndagen va det Lavender Dream som stod på schemat på Kerstin Florians huvudkontor. Jätteroligt. Vi var sex stycken från olika SPAn som var där för att lära oss just den behandlingen. En jättehärlig behandling på 80-90 minuter med scrub och avtvätt, massageapplikation av lavendel body spray, skalpmassage med varm lavendelolja och fotmassage med fuss balm. Lika som på skolan fick vi först se behandlingen utföras, sedan var det lunch (jättegod sushi-buffé), och efter lunch delade vi upp oss i par och gjorde behandlingen på varann.

Slutade vid fem och mitt tåg skulle gå 18.12. Jag orkade inte tvätta håret (inte bra att gå med blött hår när man nyss varit sjuk) och såg istället ut som om jag inte tvättat det på 3 veckor. Kom till centralen halv sex och väntade på tåget. Det började med en försening på 10 min, sedan ökade det och ökade. När klockan var 20 över sju stod det att det skulle gå 10 i åtta. Med lite batteri på mobilen var det inte något annat att göra än att bara sitta och vänta. Kunde iaf hämta ut biljett. Smarta jag råkade ju självklart radera den jag fått på mobilen. Vid åtta gick äntligen tåget hemåt.

På tisdagen bar det av till Orbaden för att lära mig en fotkur. Också en härlig behandling. Tycker verkligen om att hålla på med det här. Och det är roligt att få lära sig mer behandligar. Ser fram emot i sommar när jag får jobba lite mer regelbunder med detta i några veckor.

Igår var det jobb som gällde och lika på söndag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0