Syréner i massor




Absolut noll motivation att skriva här. Inte just nu då, men annars. Kan ju bero på att jag bara har internet hos mamma och pappa och är jag där har jag annat för mej.

Just nu håller jag på att koka syrénsaft. Såg receptet i en tidning och eftersom vi har så otroligt mycket syréner tänkte jag att det vore roligt att testa. Har absolut ingen aning om hur det kommer att smaka. Inga förväntningar. Skulle gissa att det blir lite skumt, så jag gör bara en halv sats så länge. Kokar den idag, sen ska den stå i fyra dagar medan man rör om ungefär två gånger om dagen. Lite bökigt eftersom jag inte kommer att ha den hemma, men det är ju inte så långt hem och i värsta fall får väl mamma röra om lite nångång då.

Imorrn kommer Fanny. Jippie! Det va längesen hon va här i köpingen nu. På lördag blir det fest. Kristin fyller år och det är cruising. Det sägs att det ska bli regn, men hoppas att det är mycket folk ute ändå. Jag lär väl va lagom mör efter ett jobbpass på Orbaden, men är ju ledig fram till onsdag sen så det får jag ta igen då.

Nej, nu lär jag kolla saften. Håller tummarna för att det ska bli bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0