"We took the evening ferry over to the peninsula..."


Väldigt produktiv dag för Carolin Åkesson. Har visserligen skickat ut cv och intresseanmälningar till olika ställen. Men har inte varit utanför lägenheten ännu. Kanske är dags. Borde iaf ta mej ner till tvättstugan och boka tvättid. Och kanske handla lite. Peston är ju slut. Pesto, it's life saving. Lovar. Världens godaste snabbmat.

Koka spaghetti, blanda med pesto. Klart. Sen kan man avancera till det lite också. Brukar rosta på lite pinjenötter i torr panna. Sedan hacka chili och vitlök (eller pressa) och lägga i lite smör i pannan. Lägg över pestopastan i stekpannan och stek på litegrann. Blanda ihop allt och servera med lite sallad och något gott bröd.

Det går såklart att ha kött eller kyckling till om man vill få det lite matigare.

There you are, ett litet middagstips. Budget och bra.

Nu har jag en viktig fråga. Har beställt tid hos en frisör. Tid för att ljusa upp det. Men vet inte om jag kommer att vilja. Måste klippa av en bit också isf. Och jag trivs så bra när jag är mörk. Men det vore roligt med lite förändring. Så, help me. Please. Hur ska jag göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0