Tankar som flyger och sätter krokben för sej själva


Ledig. Har såklart massor av saker att göra. Av vilka kanske 2 kommer att bli av. Jag känner mej själv.

Skulle verkligen behöva söka lite jobb. Men jag hatar att göra det. Vet inte varför, men det är det värsta jag vet. Känner mej så liten och utlämnad. Det borde gå bättre nu egentligen. För nu har jag ju ett jobb redan. Och jag är ju inte helt värdelös. Så varför tror jag ändå att jag är det? Varför intalar jag mej alltid, innan jag ska söka ett jobb, att dom ändå inte kommer att vilja ha mej? Helt fel inställning! Och jag vet ju att det är det. Vad är det för fel på mej? Jag måste ju skärpa mej. Nä dags att ta tag i detta nu.

Sedan kan jag slappna av och baka lite bröd och kakor. Och ta en fika med Sandra. Och ringa och skälla på en surtant. Och gå på bio. Men sånt får man bara göra om man är duktig och ringer på jobb först. Annars blir man straffad. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0